ترموستات ها میتوانند با تنظیم دمای محیط و جلوگیری از کارکرد اضفه دستگاه های تهویه مطبوع ( سرمایشی و گرمایشی) در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند. هنگامی که شما از ترموستات استفاده نمیکنید علاوه بر اینکه نیازمند روشن/خاموش کردن دستی دستگاه های هستیدف در اغلب موارد به سرما یا گرمای بیش از حد مورد نیاز خود میرسید.

تجربه نشان داده است که اغلب اوقات، در شب های تابستان از سرمای بیش از حد کولر ها از خواب میپریم یا  اینکه در زمستان مجبور به باز کردن پنجره ها برای خنک شدن محیطی که بسیار گرم شده است می شویم. ترموستات‌ها  برای همنی منظور ساخته شده‌اند. آنها دمای محیط را به انتخاب ما تنظیم نموده و دستگاه را برای رسیدن به آن دما روشن/خاموش مینمایند. همچنین رموستات ها میتوانند پارامتر های مختلفی نظیر دور فن را نیز کنترل نموده یا بصورت اتوماتیک در بیاروند.

در مبحث صرفه جویی در مصرف انرژی ترموستات ها بواسطه کنترل دمای محیط، از کارکرد بیش از حد سیستم ها جلوگیری نموده و در برخی موارد تا ۳۰ درصد موجب صرفه جویی میشوند.

همچنین تنظیم دمای هوای اتاق در تابستان­ها روی ۲۴ الی ۲۶ و زمستان ۱۸ الی ۲۰ درجه سانتیگراد میتواند تا ۱۰ درصد در میزان مصرف انرژی صرفه جویی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید